måndag 30 januari 2012

Nöjd med dagen!

Ja, fast det är måndag, så är jag nöjd med dagen. Har jobbat intensivt och bra. Fått undan en hel del och det har varit kul.

När jag kom hem, körde MP och jag och veckohandlade på Maxi. Snabbt som bara den gick det! Efter att vi hade packat upp, var det dags för kvällsmat. MP hade köpt en sallad och jag värmde upp vad som var kvar av lördagens middag, gryta med stark korv och fläskfilè. Mums!

Efter middagen, diskade jag och sen har jag faktiskt tränat. Det blev inte crosstrainern idag utan jag följde en del rörelse i boken Träna hemma-snabbt i form utan gym av Lucy Wyndham-Read.



Boken lär ut rörelser där man använder kroppen som motstånd. Enkla men väldigt effektiva! Jag började idag och har gjort tre rörelser, som jag ska göra varannan dag. Sen nästa vecka är det dags för tre nya, men de ska aktivera samma muskler. Att det är nya rörelser varje vecka, gör att man inte ska tröttna.

Så varannan dag rörelser och varannan dag crosstrainern. Får se om det ger resultat. Jag har mätt mig, för det ska man enligt boken och sen ska man mäta sig varje vecka. Men måtten, de skriver jag definitivt inte ut här på bloggen. Utan ni får nöja er med vikten!

Nu ska jag snart krypa tills sängs. God natt på er alla!

Inga kommentarer: