söndag 22 januari 2012

Lugn söndag!

Hela eftermiddagen har jag suttit och lagt pussel. MP har tittat på film och A har hjälpt mig med pusslet lite. Men jag har nog suttit 3 timmar och samtidigt har jag lyssnat på Anna Janssons Drömmen förde dig vilse.

Mysigt att få lite egentid och inte behöva engagera sig i för mycket. Att lägga pussel har verkligen en förmåga att få mig lugn. Bara sitta och leta och sen bli överlycklig när man hittar den efterlängtade biten, bland alla andra 1000 bitar...

Nu ska jag snart skala potatis. I kväll blir det kåldolmar med potatis och sås till middag. A gillar inte kåldolmar, så hon får äta pytt i panna istället.

Tyvärr blev det inte mer fotografering i dag, för det regnade/snöade när det var dags för Eylas middagsrunda. Så MP gick ut med henne själv medan jag lade pussel. Längtar till de fina, varma, ljusa kvällarna när man kan gå ut och fotografera! Vill verkligen ha vår nu!

Inga kommentarer: