söndag 1 januari 2012

2012!

Ett nytt år! 2012. Det är svårt att skriva tycker jag. Men man har ett helt år på sig att vänja sig, ha, ha!

Nyårsafton var lugn och mysig. Vännerna B och A och deras sönder J och P var hos oss. Först åt vi lite tapas. Efter det var det dags för middagen. Vi åt Tikka Masala och som efterrätt hade vi indisk yoghurt med mandel, kardemumma och mango.

Vi slutade året med att spela Chicago. Sen blev det avbrott för lite raket smällande. Jag bestämde mig för att stanna inne hos Eyla och stod i köket och tittade på. Det gick hur bra som helst! Jag passade på att hälla upp champagne vid tolvslaget och när de andra kom in, skålade vi och fortsatte spela Chicago en stund till.

Bra avslut på 2011. Tyvärr har natten varit tuff, för det har smällt raketer och Eyla har varit rädd. Halsbandet och sprayen ha hjälpt lite, men inte när det har varit som mest intensivt.
Gulle MP var ute med Eyla på morgonrundan och jag kunde sova en liten stund till. Men sen hade vi en megadisk som skulle tas hand om. MP diskade och jag torkade. Efter det åt vi frukost och nu ska vi bara ta det lugnt.

Foto: Tant A

Inga kommentarer: