tisdag 24 januari 2012

Äntligen

har det blivit tid att kunna sätta sig ner och blogga lite. Har haft lite att stå i här hemma.

Läkaren ringde mig faktiskt idag! Och typiskt nog ringde han när jag precis gått in på toaletten. Stod i valet och kvalet om jag skulle ta mobilen med mig, men bestämde mig för att göra det. Och tur var väl det, för som sagt var ringde han.

Röntgenbilder visade inga skador på skelett eller kotor! Jippie! Men däremot kunde jag nog ha ont upp till 2 månader om det vill sig illa. Men jag skulle ta värktabletter och blev det inte bättre, skulle han kunna skriva ut lite starkare tabletter till mig.

När det gällde träning skulle jag känna mig för. Kroppen säger ifrån ganska bra om det blir för mycket. Så det gäller att vara lyhörd och ta det lugnt.

Så jag har bestämt mig för att börja promenera. I morgon kväll, tänkte jag ta en runda när vi har ätit. Bara just för att känna mig för. Sen om ett par dagar kanske jag ska våga mig på crosstrainern.

Har haft ganska mycket att göra på jobb. Men som vanligt njuter jag när jag har fullt upp.

Nu ska jag snart hoppa i ner i en renbäddad säng och läsa och sen sova, sova, sova...

God natt!

Inga kommentarer: