måndag 9 januari 2012

Hemskickad!

Kom till jobb som vanligt och strax efter 8.00 dök min chef A upp. Hon hörde och såg på mig hur förkyld jag var och ifrågasatte vad jag gjorde på jobb. Hon, ME och GB nästan "tvingade" mig ifrån jobb. De tyckte jag skulle hem och lägga mig och förhoppningsvis komma lite piggare i morgon.

I morgon ska vi ha möte nästan hela eftermiddagen och så kommer säljaren MEK och hälsar på. Det är han och jag som besökte SSAB tillsammans i september. Jättetrevlig kille!

Så min chef tyckte det var bättre att jag försökte bli lite bättre till i morgon. Och känner jag mig bättre? Nej, inte mycket. Men jag har ingen feber, inte ont i halsen eller öronen. Bara så VANSINNIGT förkyld. Ögonen rinner så de är irriterade, röda och svullna och näsan är ömsom täppt eller så rinner den som en öppen kran. Det är som jag skrev i morse, hade det inte varit januari månad, hade jag trott att min pollenallergi brytit ut.

MP och jag skötte veckohandlingen i kväll och vi åt en jättegod middag ikväll, som gick väldigt snabbt att tillaga. Receptet för en person är:

1 stort tortilla bröd
2 msk mjukost (smältost)10%
½ msk riven pepparrot
30 gr rostbiff
1 tomat
1 tsk rapsolja

Blanda mjukost och pepparrot och bre på tortillabrödet.
Lägg på rostbiff och skivad tomat och vik dubbel.
Stek i rapsoljai en stekpanna och servera med en sallad.

Både MP och A tyckte det var jättegott. Det blev en tortilla över och den tar jag med mig till lunch i morgon! Mums!

Inga kommentarer: