måndag 5 december 2011

Veckohandlingen

är  avklarad, middagen och disken avklarad och TV:n går för fullt, samtidigt som MP och jag diskuterar julklappar till barn/bonusbarn med respektive. Snart har vi det mesta avklarat. Ja, det är inte inköpt, men vi vet i allafall vad vi ska ge dem. Bra, eller hur?

Det där med julklappar är ett kapitel för sig. När barnen var små var det paketer som gällde, många och hårda skulle de vara. Leksaks-katalogerna blev fullkryssade på önskade saker. När de kom upp i övre tonåren önskade de sig bara pengar. Bra och smärtfritt för oss vuxna, som slapp springa i affärer och stå i långa köer .Men nu, när de har flyttat hemifrån (alla utom A), är det kul att börja ge dem PAKETER igen! Att ge dem något man vet att de verkligen vill ha. Gillar det verkligen!

Jag längtar till jul, när alla barnen och respektive samlas. Jag bara sitter och njuter med världens fånigaste leende på läpparna. Längtar att få ha A, M och R, T, I och J och MP samlad omkring mig! Kan bara konstatera att MP  och jag har nog världens bästa och underbaraste ungdomar i vår familj. Älskar dem alla!

Till A, M, I, T, R och J

Inga kommentarer: