lördag 31 december 2011

Nyårsafton!

Och förberedelserna är i full gång inför kvällens nyårsmiddag. Förrätt, middag och efterrätt ska förberedas. Bordet ska dukas. Men det är jättekul att hålla på. Inget ansträngande, utan bara kul.

Frukosten är avklarad. MP och jag åt först, sen kom I och J upp och åt och sist A. Men nu har alla ätit och det är dags att plocka undan lite smått och gott.

Börjar oroa mig för Eyla. Hon har haft en jobbig natt (och vi med), så man känner sig lite trött. Vi har köpt en spray och ett halsband som heter D.A.P som ska lugna henne. Halsbandet tog vi på henne i går, så det har vi inte märkt så mycket av än. Sprayen har vi prövat ett par gånger innan och det fungerar rätt så bra.

Jag är motståndare till att man måste ge hundarna lugnande piller. Därför tycker jag detta är bättre, för det är inte något hon får i sig, utan det finns bara i luften och ska lugna henne.

Gå gärna in och läs mer om det här:
http://www.veterinarbutiken.se/15-dap-spray.html

2 kommentarer:

Veterinärbutiken sa...

Hej,
vi vill bara ta chansen att på detta sätt önska er Gott Nytt år och samtidigt säga att vi hoppas att både ni och hunden fick nytta av DAP spray och halsband!

Mvh.
Anna-Karin

Tant A sa...

Hej!

Tack och Gott Nytt År på dig själv! Jag tycker nog att hon(Eyla) var lugnare. Men när det smällde som värst, strax innan tolvslaget,var hon lika rädd som hon brukar. Men sprayen har vi använt mer än halsbandet och hon verkar lugnare när vi använder det. Halsbandet vet jag ännu inte hur mycket det har hjälpt. Men vi kommer att ha den på henne ett tag till. /Tant A