torsdag 29 december 2011

Sista torsdagen

det här året är snart slut! Låter konstigt men det är sant! Vart i hela friden har det här året tagit vägen?

Ja, ja, nu är det som det är och som det är, så är det! Lät lite konstigt, men det stämmer ganska så bra.

Årets sista torsdag har gått bra på jobb. Lagom mycket att göra och glada skratt med goa kollegor. Kan man ha det bättre? Tror inte det!

Nu sitter jag och njuter med MP framför TV:n. Hi, hi, han tittar och jag slötittar och bloggar.

Och vet ni vad, jag har börjat höra dåligt! Ja, det är sant, jag skojar inte.

Jag frågade MP innan, vad han och A hade pratat om, så där allmänt under dagen
.
- Ja, sa MP, hon har fått sina filmer hon har beställt och har pratat om dem.

- Kan jag tänka mig, sa jag hon samlar ju på filmer.Och sen tittade jag på bokhyllan som på är full av MP:s filmer. Och det är det visst fler som gör, sa jag menande och log.

- Ja, kontrade MP snabbt. Vi samlar på filmer och somliga samlar på ...fläskkorv!

-Va, sa jag och tittade på honom. Sa du fläskkorv?

MP skakade uppgivet på huvudet och frågade: vad låter som fläskkorv?

Jag tittade på honom och sen gick det upp för mig (med lite hjälp förstås). Fläskkorv-väskor. Väskor- Fläskkorv. Fattar ni?

Så jag har verkligen fått sämre hörsel sen jag hade öroninflammationen i början på december. MP säger att jag säger Va? hela tiden. Inte roligt alls, även om det ibland kan bli kul saker av det hela.

Förresten Malmö Redhawks vann över Oskarshamn med 5-2! Grattis MALMÖ REDHAWKS!

Inga kommentarer: