onsdag 30 november 2011

Vatten!

Vaknade halv fyra i natt och var jättetörstig! Som tur är har jag alltid ett glas vatten stående bredvid sängen, så jag kunde släcka törsten ganska snabbt. Men en halvtimme senare vaknade jag och behövde jag gå på toaletten och passade då på att fylla på mitt glas.

När klockan ringde halv sex, vaknade jag och var törstig IGEN! Så det var bara till att dricka det glaset också. Undrar vad det är, som gör att man vaknar mitt i natten och är så törstig. Vi hade inte speciellt varmt i sovrummet, så jag vet inte varför det blir så. Hmmm...


Vi har pratat mycket på jobb, om det här med att dricka vatten. En del säger att man måste dricka MINST 2 liter om dagen och andra säger att 1 liter räcker. Jag fyller alltid en halv-liters flaska och har vid datorn, men glömmer oftast att dricka ändå. Har ni tips på hur man ska komma ihåg att dricka vatten under dagen? Och HUR mycket ska man egentligen dricka?

Nu är kaffet färdigt, frukosten och tidningen väntar. Sen blir det till att rusa till bussen.

Inga kommentarer: