måndag 28 november 2011

Apoteket

Var på apoteket och hämtade ut mina Levaxintabletter (mot sköldkörtel problem) och Duroferon (järntabletter). Varpå apoteket i fredags, med det visade sig att  mina recept hade gått ut! Jag blev helt paff och var  helt säker på att jag hade en gång till hämta ut på dem. Så jag mailade min läkare i fredags eftermiddag. Han svarade idag precis innan lunch, att han hade fixat recepten till mig. Så nu har jag hämtat dem! Skönt!

Har ni tänkt på hur många olika apotek det finns? Man blir ju nästan helt snurrig, för in nästan varje kvarter finns det ett apoteket av något slag. Man kan ju undra om det verkligen behövs så många olika. Men det gör det kanske? Det är ju bra att vi har fler att välja på, för servicen är ju väldigt varierande, det kan jag lova! Har ni något favoritapotek som ni går till?

Inga kommentarer: