måndag 21 november 2011

Strul, strul, strul!

Morgon började bra med en nybliven 18-åring vid frukostbordet. Hon fick sitt ena paket och blev nog rätt så glad. Hon får mer sen i kväll, när min son, hans flickvän och MP:s son Tom kommer.

Åkte bussen med A och väl på jobb, stod våra nya telefoner på plats. Vi ska få IP-telefoni och en ny växel. På onsdag kommer vi att gå kurs för att lära oss hur de fungarar och jag tror det kopplas in på torsdag.



från en sådan här




till en sådan här...



Efter att ha jobbat ca 15 minuter, i ett segt ASW, som vårt datasystem heter, lade allt helt plötsligt av! Allt blev helt dött. Ingen mail, inget internet och inget ASW

Först efter 10:30 kom jag in datasystemet igen .. Det visade sig att telefonerna var knutna till datorerna. Och fungerar inte telefonen, så fungerar inte datorn alls. Så efter att ha ryckt och slitit lite i sladdar och kablar, så började datorn fungera igen.

Nu är det lunch och jag ska träffa min mamma och A.

Inga kommentarer: