tisdag 22 november 2011

Fantasy!

Kom att tänka på en sak. Jag har aldrig läst en enda fantasybok.

När MP och jag var en runda på stan i lördags, gick vi in om i bokhandeln. MP:s son har önskat sig böcker i julklapp och han har läst en del fantasyböcker. Så vi stod där och tittade och för mig verkar de vara lite obegripliga. Vad är egentligen en fantasybok? Har fått för mig att det handlar om konstiga världar och konstiga varelser. Stämmer det?

Om jag skulle vilja börja läsa någon fantasybok, vilken rekommenderar ni då? Kom ihåg att jag inte vet någonting alls om fantasy. Vad väljer man då att läsa? Jag vill ju helst att det ska vara en spännande bok, en riktig bokslukar-bok, som är svår att lägga ifrån sig.

Nu är det ju lunch, så jag ska nog gå och kolla lite fantasyböcker... Men tipsa mig gärna om vilka böcker ni tycker om!

2 kommentarer:

GlitterLover sa...

Du kanske skulle kunna börja med Harry Potter (jag TROR att det gälls som fantasy-böcker). Eller sagan om ringen triologin men det är nog inte alls speciellt lättläst, hehe.

Tant A sa...

Hej! Tack för tipset! Harry Potter, att jag inte tänkte på dem! Fast jag har nog passerat den åldersgruppen....tror jag. Men varför inte?
Sagan om Ringen HAR jag faktiskt läst, när jag var tonåring på 70-talet. Men jag gillade dem, men jag visste inte att de räknades som fantasy-böcker. Jag kanske skulle ge mig på dem igen... Tusen tack, GlitterLover för tipsen! Ha en fortsatt bra dag!