tisdag 22 november 2011

Fantasy-del 2

Jag var inne på Bokia på Hansacompagniet på lunchen och tittade på fantasyböcker. Jag såg bl a Twiligth serien av Stephanie Meyer. Men de räknas väl som ungdomsböcker? Men man skulle kanske våga sig på att läsa dem ändå?

Jag bläddrade lite här och var i lite olika böcker och det var nog inte helt fel, det jag skrev i mitt tidigare inlägg. Konstiga varelser, konstiga världar och kampen mellan det goda och det onda.

Jag undrar egentligen VARFÖR dessa böcker har blivit så populära? Vad är det med dem som gör att folk dras till dem? För kampen mellan ont och gott finns ju i vanliga böcker också, eller hur? Berätta gärna varför ni gillar fantasy-böcker.

Nu ska jag slänga mig på bussen och när jag kommer hem blir det veckohandling med MP och A.

Inga kommentarer: