tisdag 25 oktober 2011

Vilken

förmiddag det har varit på jobb! Har fått tre kniviga fall, som jag försöker lösa till kunden (dubbelleveranser och dubbelfakturerat..) och orderna hopar sig.

Samtidigt blev jag kallad till möte med min chef kl 09.00. Vårt företag är ISO-certifierad och för att behålla den måste varje avdelning/instans genomgå en revision. Jag var med om en intern revision i början på sommaren och nu är det dags för en liten större sådan, det ska ske på måndag den 31/10. Man blir inkallad och får svara på frågor angående rutinerna i sitt dagliga jobb. ISO-certifieringen innebär i stora drag (jag är inte alls insatt i det , så jag hoppas jag informerar er rätt) att det ska finnas ledningssystem och processer beskriva på allting man gör och hur man gör det. Ganska intressant och jag hoppas att jag kan sätta mig in i det lite mer längre fram. Känns lite nervöst och lite som om man läggs under ett förstoringsglas för granskning..

Fick mail från Bokia att boken Elsas Hemlighet har kommit in på deras hemsida, men de kunde inte svara på om den fanns i butiken. Så nu när jag har ätit min lunch (äter medan jag bloggar ), så ska jag ta en bokhandelsrunda igen!

Inga kommentarer: