tisdag 4 oktober 2011

Stickad halsduk!

Har funderat på detta ett tag och bestämde mig för det igår. Jag ska sticka mig en halsduk! Jag bestämde mig när jag och min dotter A var inne på Esprit och jag såg en jättefin, lång halsduk i härliga färger. och tänkte: en sådan vill jag ha! Tills jag fick se priset. Nästan 500:-för en vanlig stickad halsduk! Jag trodde inte det var sant, det måste vara fel! Men efter att ha tittat två gånger till på prislappen och tittat en tredje gång på en annan liknande, så insåg jag att det stämde.


När jag följde A till bussen, hon skulle hem och jag skulle tillbaka till jobb, så började vi prata och då sa jag att jag nog skulle försöka sticka en halsduk själv. Och idag har jag funderat på det ännu mer och nu har jag bestämt mig. Så nu är nästa projekt, att hitta något fint garn och stickor och börja sticka. Hur det kommer att gå får vi se, för jag tror inte jag har stickat sen barnen var små och det var L Ä N G E sedan! :-)

Jag ska försöka få tag i garn som är flerfärgat och jag hade tänkt mig något ungefär sådan här halsduk. Ja, inte i de färgerna , men de ska vara en lång och lite bredare och som man ska kunna vira runt halsen minst två gånger :-).

Inga kommentarer: