onsdag 19 oktober 2011

Kakmonster!

Vet ni hur svårt det är för ett kakmonster som jag, att motstå frestelserna här på jobb? Vi har alltid kakor här. Det är digestivekex, vaniljdrömmar, korintkakor, syltkakor, chokladkakor, kardemummaskorpor.. You name it!






Eftersom jag går på Viktväktarna så VET jag att jag kan äta kakor ändå, men jag får ju räkna points på dem. Och innerst inne vill jag kanske inte använda mina points till just kakor, men ooooh, vad frestelsen är stor...ibland... ALLTID!

Jag tycker alltid att det är någon som fyller år, har gift sig, förlovat sig osv. Här är t.ex otroligt goda kladdkakor sedan igår. Min ene arbetskamrats HUND hade fyllt år, så hon tog med sig kladdkakan som hade blivit över hemifrån. Varför i hela friden måste hon ta hit den här?!

Det roliga är ju att alla ojar sig och säger: Egentligen skulle jag inte ta någon, men jag kan inte låta bli. Samtidigt tittar de på mig, medan de håller en läcker kaka i handen och säger: Vad du är duktig som kan motstå kakorna, Tant A!

De skulle bara veta, att djupt inne i mig bor ett gigantiskt KAKMONSTER, som bara väntar på att få släppas lös!.....



Inga kommentarer: