måndag 31 oktober 2011

Tog mig i kragen

och ringde vårdcentralen på eftermiddagen. Fick plats nr 2 i kön, så jag blev rätt så glad och trodde det skulle gå fort. Drygt 40 minuter senare kom jag fram och då hade jag haft plats nr 1 i nästan 30 minuter. Dagens svenska sjukvård?
Nåväl, jag fick i alla fall pratat med en trevlig tjej och hon var inne och kollade mina prover. Hon hörde på mig att jag var jätteförkyld och efter lite prat fram och tillbaka, sa hon att hon tyckte att jag skulle avvakta någon dag. I och med att halsen och höger öra hade blivit bättre, så började penicillinet att hjälpa. Men, sa hon, eftersom jag hade blivit förkyld hade jag ju ett virus också och det bet ju penicillinet inte på. Så hon tyckte jag skulle stanna hemma någon dag till. Suck!


Jag mailade till min chef A, världens bästa chef kan jag lova. Hon var jättegullig och skrev att hon tyckte jag skulle stanna hemma åtminstone onsdag med. De skulle fixa det på jobb och huvudsaken var att jag blev frisk.


För en gångs skull känner jag att jag nog inte har så jättemycket emot att bli hemma två dagar till. Jag är definitivt inte alls "fit-for-fight".

Inga kommentarer: