torsdag 27 oktober 2011

Sjuk!

När jag kom till jobb i morse, kände jag mig riktigt risig. Så risig att jag till och med ringde Farbror Doktorn! Fick tid till 14.30 men de ville jag skulle komma lite innan för att ta halsprov. Bläää, för halsprov!

Jag fick snabbt jobbat undan och åkte hem vid lunchtid. Min goa dotter A, höll mig sällskap på vårdcentralen.


Tant A är sjuk!

Doktorn


Väl hos doktorn fick jag reda på att jag hade: kraftig öroninflammation i höger öra, hörselgångs-inflammation i vänster öra, början till halsfluss, luftvägs infektion, samt att lymfkörtlarna under armarna och i magen var svullna. Så det blev till att kila vidare till apoteket med ett recept på en tio-dagars penicillin kur.

Tant A:s bakterie-busar i öronen och halsen



Tant A:s penicillinkompisar som ska hjälpa till att förgöra bakterie-busarna


Nu ska jag ta en varm dusch, för jag fryser så jag skakar (feber) och sen blir det till att bädda ner sig i soffan.

Inga kommentarer: