fredag 28 oktober 2011

Nattspöke!

Ja, så kände jag mig i natt. Lade mig vid 22:30-tiden och både MP och jag låg och läste en stund. Vi släckte ganska så snart, för vi var rätt så trötta båda två. Jag hade svårt att komma till ro för båda öronen värkte vansinnigt mycket och jag låg och vände och vred mig och väntade på att Iprenen skulle börja hjälpa.

Efter en stund började hostan. Jag hostade, hostade och hostade. Försökte hosta tyst, med tanke på att MP behövde sova och skulle upp och jobba. Men det kliade i halsen och jag hostade och hostade. Blev svettig och varm och ju varmare jag blev desto mer hostade jag.

Till slut fick jag gå upp. Jag stängde dörren till sovrummet, gick ut i köket och drack och forsatte att hosta. Gick och satte mig i soffan och försökte slappna av. Men hostan fortsatte och jag fick upp segt slem hela tiden. Jag hade fått slemlösande som jag skulle ta för hostan, men det fick jag bara ta på dagen. Till slut var jag desperat, gick ut i köket och öppnade kylskåpet och såg att längst inne stod en medicinflaska. Jippie! Det var en halv flaska av Cocillana etyfin, en receptbelagd hostmedicin som jag hade fått sen tidigare. Snabbt hällde jag upp 15 ml som jag drack och satte mig i soffan igen. Efter ca 20 minuter, kände jag att hostan började avta och gick och lade mig. Sov som en stock fram till 06:00, när MP:s radio gick i gång...och hostan började igen.

Så nu när har jag ätit frukost och bloggat ska jag ta en Ipren igen, för öronen värker och febern härjar i kroppen och gå och lägga mig igen.



Tant A som nattspöke..

Inga kommentarer: