söndag 11 oktober 2009

Vaknade

strax efter 8.00 i morse, av att min mobil väsnades. Sambon puttade på mig och mumlade: Du har nog fått ett sms. Så jag fick lämna den varma, sköna sängen, bara för att upptäcka att det var batteriet som var slut (mobilen burrar till då och eftersom jag oftast har den på ljudlös med vibration, så hör jag ingen skillnad om jag skulle få ett sms...). Tog ett raskt skutt ner i sängen igen...och kunde inte somna om. Tände lampan och läste lite, sen ville hundarna ha mat och sin morgonrunda.

Hade kameran med ut och fotade lite..




Efter frukosten gjorde vi ett besök på Axel Ebbes Konsthall, där de har en utställning om Maria Larsson. Man får se autentiska fotografier, som hon själva har tagit och även foto ur filmen Maria Larssons Eviga Ögonblick. Passade också på att titta på alla skultpturer Axel Ebbe själv har gjort. Imponerande! Rekommenderar er att gå ditt, om ni aldrig har varit där tidigare.

Sen har vi handlat, fikat och haft en lugn och skön eftermiddag. Vädret har ju inte inbjudit till några utomhus aktivitetet precis..

I kväll ska vi försöka hinna se Wallander - sidetracked. Har sett de flesta Wallanderfilmerna på svenska och det ska bli spännande att få se den engelska versionen.

Inga kommentarer: