söndag 18 oktober 2009

Böcker!....del 3

Ju äldre jag blev, desto mer läste jag. Jag läste bl a Anne Franks Dagobok och den har jag läst om och om och om igen... Tycker än idag att det är en otroligt bra bok!




Forsatte att läsa "skräck" romaner och en av författarna jag läste var Stephen King och favortiböckerna av av honom är Cujo och Jurkyrkogården.



Som ni förstår har jag läst och läser fortfarande mycket och jag dras hela tiden till historiska romaner. Jag älskar historia, ALL historia. Var helt salig när jag upptäckte Philippa Gregorys böcker om Henrik VIII och hans fruar. Ni vet han som halshögg dem alla, en efter en... :-)



Jan Guillous böcker om Arn, tempelriddaren, har jag också läst...nä, inte läst men lyssnat på, som ljudbok.



Och ljudböcker är något jag varmt rekommenderar! Är så förtjust i att lyssna på böcker, man kan göra det till nästan allt. När man åker buss, cyklar, promenerar, städar...

Några böcker som passerat via mina öron, är förutom då Arn-böckerna, även Henning Mankells Wallander-böcker och som jag tidigare berättat om, Stieg Larssons Milleniumserie. .





Just ny lyssnar jag på Camilla Läckbergs Isprinsessan och den är mycket bra!



Nu har jag delat med mig om mitt liv med böcker... En del har jag funderat på att läsa om, för att se om de är lika bra, som när jag läste dem första gången. Jag har många olästa böcker i min bokhylla och fler blir det, för böcker är oftast det jag önskar mig jul och när jag fyller år.... Så min boksamling växer och växer och växer....

Inga kommentarer: