måndag 19 oktober 2009

Måndag...igen!

Har 10 ½ timmar lång arbetsdag bakom mig....

Vi hade en deadline som var till idag och som vi har klarat. Nästa deadline är på torsdag. Då ska vi har åtgärdat 2300 namn som ska avskrivas och lämnas vidare till ett annat företag.... Vi ska ha möte i morgonbitti för att diskutera, hur vi ska göra det så enkelt och snabbt som möjligt och så att alla gör på samma sätt. Det snurrar i mitt huvud bara jag tänker på det...



En annan tråkig sak jag fick reda på när jag kom hem, gäller min son. Han har varit så duktig och fixat praktikplats på ett företag i Helsingborg. I 13 veckor ska de ut och praktisera till våren och han lyckades få tag på ett företag som sysslar med CNC-styrda fräsar och svarvar. I och med att han går på Industriprogrammet, så är det vad han vill hålla på med.

Och så ringde de idag och sa att de inte kunde ge honom praktikplatsen, som de först hade lovat honom!!! På grund av arbetsbrist, så kunde de inte ta in några praktikanter....Facket var emot det. Och det fattar jag egentligen inte varför, han skulle ju bara praktisera där. Han skulle inte få betalt, utan bara UTBILDNING! Han kan väl inte anses som något hot, mot någon annans jobb, tycker man...

Så nu får han försöka få tag i någon annan praktikplats. Och det är kanske inte det lättaste, för han vill ju praktisera med CNC-styrda fräsar och svarvar och de företagen växer inte på träd precis.......

Inga kommentarer: