onsdag 21 oktober 2009

När klockan


ringde kände jag mig mer död än levande. Stängde av den och höll på att somna om igen. Men snoozen gjorde, att skrället började väsnas igen 5 minuter senare. Så jag grabbade tag i den och funderade ett kort ögonblick att slänga den i väggen...men valde att stänga av den i stället. Och låg med den i handen...och somnade om! Men vaknade med ett ryck några minuter senare...som tur var!



Det var bara att masa sig upp, tvätta sig, klä på sig, sminka sig lite, fixa frukost, äta, dricka kaffe, läsa tidningen och rätt som det var, satt man i bilen på väg till jobb. Allt i en flygande fläng!

Jobbet, ja det har varit en historia för sig idag. Telefonerna öppnade som vanligt halv nio och det ringde lite lagom. Strax innan 10.30, så lade telefonerna av! Det visade sig vare ett fel, som berörde stora delar av Malmö. Och första beskedet från Telia var, att felet skulle vara åtgärdat vid 14.30 tiden. Jippie, tänkte många av oss, inklusive jag. Då hinner vi få undan av allt det andra, deadlinen är ju imorgon.



Det var så tyst, lugnt och skönt att slippa bli "störd" av telefonen. Men ack vad vi bedrog oss! 11.45 var felet åtgärdat igen och ni må tro det ringde sedan! Det var helt vansinnigt!!! Vi hade 6 i kö på telefonerna, (det är max för hur många som ringer och kan bli placerad i kö. När den sjunde ringer får de upptaget ton) fram till 17.00. Helt sanslöst! Jag är duktigt irriterad i halsen nu i kväll, och om rösten ska räcka två dagar till, så får jag hålla tyst på kvällarna. Till familjens stora glädje...tror jag! Ha, ha.

Nu ikväll, åkte jag på disken. I har tvättat, MP har varit ute med hundarna på den långa kvällsrunda, T och M har fixat maten. Så då återstod bara disken och den åkte jag på! :-(

Efter maten och disken tog jag och dammade av min bok, som jag köpte förra sommaren. Den handlar om hur man kan styrkträna hemma och bara använda kroppen som motvikt. Så jag körde ett pass och känner mig faktiskt riktigt nöjd och duktig.


Inga kommentarer: