måndag 5 oktober 2009

Hur kan

61 timmar gå så fort? Tänker på det jag skrev i fredags, då jag hade 61 timmars ledighet framför mig. Och VIPS, så är de över, förbi, gone by the wind......

Har sovit jättedåligt i natt. Sonen har varit hos flickvännen i Helsingborg hela helgen och skulle komma hem igår. I normal tid som han brukar...trodde jag. Men nädå, hem kom han inte förrän klockan var ca 23,50. Och mamma som jag är, så kunde jag givetvis inte somna förrän han var hemma... Kanske fler som känner igen sig.?

Nåja, när han väl hade kommit hem, trodde jag att jag skulle kunna somna om. Men, icke sa Nicke. Då började tankarna fara runt innanför skallbenet och jag låg och vände och vred på mig. Sista gången jag tittade på klockan visade den 04.43.. Och sen ringde klockan 05.30. Jag var INTE glad när jag gick upp i morse....

Och för att göra saken värre, så kommer MP att vara borta ända till torsdag kväll. Ska arbeta tillsammans med en kollega i Blekinge. Får jag lov att erkänna, att jag saknar honom enormt?? :-)

Annars har dagen varit bra. Det har ringt konstant från det att telefonerna öppnade 8.30 tills de stängde 17.00. Då hade jag pratat med 123 olika människor i vårt avlånga land. Den absolut roligaste var en dam/kvinna/tjej som ringde och började med att fråga, om jag kunde prata engelska. Och det kan jag ju..ha, ha. Och så började vår konstiga konversation, där vartannat ord var på engelska och vartannat på svenska. Hon pratade svenska med kraftig brytning och jag fick svara på engelska. Ni må tro att vi skrattade mycket, innan vi fick rätt på de olika orden och kunde förstå varnadra! Sånt livar upp dagen!

En annan sak som livade upp dagen, var när vår chef kom in med ett stort fat med...



KANELSNÄCKOR!!!!! Lite småvarma var de och det doftade underbart och det var jättegott!

Tack, tack chefen! :-)

Inga kommentarer: