måndag 21 september 2009

Varför

går helgerna så fort? Fast det är klart, veckorna går ganska fort de också, om man ska vara ärlig....och det ska man väl? :-)

Nu är det måndag igen och jag har haft otroligt mycket att göra på jobb. Vi använder oss av jobbrotation på min avdelning. Det innebär att vi byter arbetsuppgifter varje vecka. Det gör ju att alla kan allt om allting. Och det blir mer varierande, och man kan täcka in för varandra om någon skulle råka vara sjuk eller ledig.




Men i bland kan det hopa sig så att arbetsuppgifterna kan bli väldigt tunga och tidskrävande en vecka och har jag den här veckan. Men det är bara att bita ihop. Man ska ju i dagens läge vara glad att man har ett jobb att gå till. Så tycker jag i alla fall.

Läste i morse i Trelleborgs Allahanda en insändare skriven av kommunstyrelsens ordföranden Ulf Bingsgård, att han tyckte att folk skulle göra som han "älska sin stad och låt bli att skräpa ner"! Jag kan inte mer än att hålla med. Uppvuxen som jag är på 60- och 70-talet fick vi lära oss att det var böter på att skräpa ner. Överallt satt det skyltar och märken där det stod:


Och visst kommer ni ihåg sången " Man ska inte skräpa ner i naturen..."

Inga kommentarer: