måndag 28 september 2009

Var tillbaks på

jobb idag...lite för tidigt, som vanligt. En dag till hemma hade inte varit fel. Men det är rätt skönt ändå, att ha kommit igång igen. Lite segt har det varit, men det är nog för att jag inte har varit på hugget.

I går söndag, var det en lugn och rofylld dag. MP och jag var och handlade, sen tog vi bara det lugnt... Det var välbehövligt. Men varför blir man trött av att inte göra någonting, kan någon förklara det?

Fast det är klart, lite gjorde jag.... Jag köpte en liten mini-pc i somras, en Packard bell dot, som jag är så jättenöjd med! Datorn har en 8,9 tums skärm och väger bara 1 kg.




När jag köpte den fanns Adobe Photoshop elements 6 installerat på den och priset var bara 2998:-! De jag hade tittat på tidigare, hade inte Photoshop och kostade drygt 4000:-. Så detta var ett kap och jag avgudar den lilla godingen! Den är så lätt att ha med sig och tar ingen plats alls!




Med datorn följde också 90 dagars prov på Norton Antivirus skydd. Det fanns redan installerat på datorn, så jag kunde inte välja, eller jag tänkte inte så mycket mer på det. Ett virusskydd är ju ett virusskydd, eller hur? Nu de sista två veckorna har det kommit upp en liten dialogruta varje gång jag ha startat upp datorn: Ditt virusskydd hos Norton går ut om x-antal dagar. Och så kunde man välja om man ska förnya det eller bli påmind senare. Jag har hela tiden tryckt på ”påminn mig senare”....

Men, så i lördags gick provtiden på virusskyddet ut. Varje gång jag var inne på nätet och surfade kom det upp: Din dator är oskyddad och det finns ingen brandvägg! Hotfulla ord, tyckte jag. Så jag kände mig rätt stressad i går. Vad ska jag nu har för virusskydd? Men, med hjälp av MP (han är en riktig pärla och kan det mesta om datorer), så har jag nu Telias Säker Surf. Bara 39:- i månaden. Perfekt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

AVG Free8.5 är det bästa på marknaden och är GRATIS

Tant A sa...

Var inne och läste om det...verkar bra. Men vi har både bredband, telefoni och virusskyddet på våra andra datorer, via Telia...så det får bli så. Men tack för tipset, vidarbefordrar det till andra, som kanske kan ha glädje av det.
Tack igen!