fredag 25 september 2009

Jag

stannade hemma från jobb idag. Kände i morse att det var helt omöjligt att åka dit. Så till stor lättnad för MP, tog jag mitt förnuft till fånga och stannade hemma.

Tanken var ju att jag skulle bli i sängen och försöka sova länge. Men ca 7.20 vaknade jag av att det hördes, som en jordbävning hade startat. Men det var det ju inte. De håller på bygga om på våra gårdar och vår är den sista som ska göras vid. Under tiden får den tjänstgöra som avstjälpningsplats och byggförvaringsplats. Så från 07.20 till 16.00 har grävskopor och lastbilar gått i skytteltraffik, med undantag av några korta avbrott (tror det är när byggarna har haft frukost, lunchrast och fikapauser).



Så dagen har jag tillbringat i solen, på vår inglasade balkong där jag har slumrat till då och då. Samtidigt har jag lyssnat på sista delen av Stieg Larssons Milleniumtrilogi "Luftslottet som sprängdes". Så fruktansvärt bra!




När MP kom hem hade han köp goda räkbaguetter till oss, som vi har festat på i kväll.


Förresten B fyller år idag! Grattis, grattis!

2 kommentarer:

Benny sa...

Tackar.tackar!

Tant A sa...

Hoppas dagen var bra och du fick en hel massa presenter! Och tårta.... :-)