onsdag 23 september 2009

Övningskörning.

Vaknade med halsont och en huvudvärk som suttit i sen två dagar tillbaka. Ville bara ligga kvar i sängen, men plikttrogen som jag är var jag på jobb i vanlig tid. Dagen flög iväg och vi har haft otroligt mycket att göra. Huvudvärken har hela dagen dunkat på och vill inte försvinna.

Blev hämtad av MP kl 17.00, sen hem, åt (T fixade maten idag), diskade och sen var det dags för kvällens aktivitet för sonen, bonusdottern, MP och mig:


Jag har inte kört sen den 31:e augusti, så jag kände mig ringrostig och osäker. Min son M har börjat på körskola, så han fick börja. Det gick bra. Han hade haft en körlektion redan på morgonen och han ville öva parkering.

Sen var det dags för gamlingen, dvs JAG. Eftersom jag inte kört på länge, ville jag bara köra lite i industriområdet, så att jag kom in i det igen. Tyckte att det gick ganska bra, utom när bilen stannade...helt plötsligt...och jag la i ettan och gasade och ..inget hände. Wrooom, sa MP. Jag gasade lite till, inget hände....Wrooonm, sa MP igen. Jag kollade växeln, jodå, den låg i ettan, jag gasade igen och ...inget hände. Vad händer? sa jag desperat. Du ska kanske starta bilen , sa MP, med skratt i rösten. Sonen och bonusdottern tjöt av skratt i baksätet. Jag blev knallröd i ansiktet och startade bilen och fortsatte.

Sen gick det bra, blev bara distraherad av en hare som inte visste om den skulle vara ute på fältet, springa bredvid bilen eller vara framför mig på gatan.

Efter mig var det dags för bonusdottern att köra och det gör hon bra. Hon har intensivkört och har fått uppkörnings tid i början på oktober. Hon ville öva lite körning i rondeller och det gick också bra för henne.

Har upptäckt att man kan ändra bloggmallen och det har jag gjort nu. :-) Kom gärna med synpunkter!

Nu ska jag göra ett sista försök att dämpa huvudvärken, ta en tablett och krypa till sängs.

2 kommentarer:

Cowgirl sa...

Har nog läst hela bloggen nu, ser bra ut! Jag har inte fått fart på min, har inte riktigt tid att sätta mig in i det hela.....

Krya på dig!

Tant A sa...

Tack för de värmande orden! Ser verkligen fram emot att få läsa din...