måndag 7 september 2009

Helgen..

blev inte som jag hade väntat mig...

Fredagen var helt ok, skönt att vara ledig och veta att man hade helgen framför sig.

Lördagen var inte kul alls. Vaknade med huvudvärk och när klockan var halv elva på förmiddagen mådde jag så pyton, så jag fick krypa till sängs igen, med en spann bredvid mig på golvet.. Spannen fick tjänstgöra fram mot klockan fyra på eftermiddagen, då var magen helt tom och jag kunde äntligen få behålla det lilla vatten jag drack. På lätt darriga ben, gick jag upp och kände mig faktiskt bättre och bättre, ju längre tiden gick. Skönt.

söndagen kunde jag konstatera, att jag var i ganska så hygglig form, trött men på benen.

Och idag, måndag känner jag mig nästan helt återställd. Såpass att jag tyckte det var dags att besöka frisören, för mitt hår såg ut som en risbuske.. Har inte besökt min frisör sen juni, så det var verkligen hög tid att göra det...




Min frisör är en klippa! Henne kan jag ringa till när som helst och hon har alltid tid för mig. Hon säger alltid: När vill du komma? Idag? Och det vill jag ju alltid....

Det tar ca 30 minuter att gå från mitt jobb till min frisör...om jag går snabbt. Och träningsnarkoman som jag är, går jag ALLTID snabbt!

När jag sen väl kommer dit, kan jag glömma att jag kan sitta i lugn och ro och bläddra i en tidning medan hon klipper mig. Hon tar tag i mig, ropar välkommen på sin roliga dialekt (hon bryter på kinesiska), sen drar hon iväg med mig mot tvättstället och när jag väl sitter där, börjar hon...prata, prata, prata, prata! Och det gör hon konstant i ca 45 minuter, eller åtminstone så länge det tar för henne att tvätta mitt hår och klippa en frisyr. Hon varvar friskt med berättelser, frågor, utrop och hon är inte tyst en minut. När jag är färdig och har betala får jag alltid en liten mint-karamell och sen går jag därifrån, med huvudet surrande av allt hon har berättat och med ett leende på läpparna. Och jag är ALLTID nöjd när jag går därifrån.

En annan rolig sak som bör uppmärksammas är, att min bonusdotter I, fyller 19 år idag!
Så ett STORT grattis I! Massor av kramar till dig!

Inga kommentarer: