torsdag 24 september 2009

Förkyld!


I morse var det tio resor värre när jag vaknade. Halsen och huvudet värkte och jag kände mig som om jag inte var riktigt närvarande. Men envis som jag är, var jag tvungen att åka till jobb. Fast MP tjatade på mig att jag skulle bli hemma.

Men som sagt, till jobb kom jag och fick gjort undan en del, men efter lunch blev det bara för mycket. Sa till chefen att jag åkte hem. Väl på bussen somnade jag som en stock och vaknade av att en tjej, knuffade lätt på mig och frågade om jag inte skulle gå av. Jag hade sovit ända till ändhållplatsen. Så det var bara till att traska hemväg på darriga ben och med en dundrade huvudvärk.

Väl hemma tog jag två panodil och kröp i säng och somnade på en gång. Vaknade inte förrän MP kom hem.

Nu har jag ätit middag, ska snart in i duschen och sen blir det till att krypa till sängs igen och försöka sova.

Inga kommentarer: