söndag 6 september 2009

Att fotografera

är bland det roligaste jag vet! Jag har två kameror som jag använder. En liten digital kompakt kamera som heter Canon Digital Ixus 85 IS och en långzoomare som heter Canon Power Shot SX 10 IS.





Min dotter har redigerat bilden på mina båda kameror i Photoshop. Hon är jätteduktig och jag hoppas jag blir lika duktig en dag...



Ixusen fick jag i julklapp förra året av min sambo och SX10:an köpte jag i våras. Kände att jag ville ha en som zoomade bra, men ville inte hålla på att byta objektiv. Därför föll valet på en långzoomare. Och eftersom jag gillar Canon, blev valet inte så svårt....

Jag gillar att fotografera närbilder och båda mina kameror är tar jättefina bilder. De här närbilderna är tagna med Ixusen:






och de här är tagna med SX 10:an:






Kanske jag någon gång i framtiden ska våga mig på att köpa en systemkamera, men än så länge nöjer jag mig med de jag har.

Inga kommentarer: