torsdag 26 november 2009

Nu har jag gjort det!



Blivit vaccinerad mot svininfluensan, alltså. Både MP och jag fick vår kallelse förra veckan och vi hade bestämt oss, för att vi skulle göra det.

Sagt och gjort, vid 17-tiden gick vi in på Forum, dit vi skulle vända oss för att bli vaccinerade. Vi anmälde oss, fick visa legitimation och sen blev vi omhändertagna av varsin äldre dam. Damen som skulle ge mig min spruta, frågade om jag var vänster- eller högerhänt. Höger sa jag, och då bad hon mig ta av min kofta, för jag skulle få sprutan i vänster arm. När jag hade tagit av mig koftan, fällde hon några positiva kommentarer om min tatuering som jag har.

Gör det inte ont att bli tatuerad, frågade hon. Nej, sa jag. I samma ögonblick stack hon mig och det gjorde...ont! Inte så ont som detta, sa jag och bet i hop käkarna. Damen tittade förvånat på mig. Ingen har sagt innan, att de har känt något, sa hon nästan lite förebrående. Sen log hon stort, klappade mig på armen och sa glatt: Så, nu var det färdigt!

Jag tog på mig koftan igen och gick ut till MP, som satt och väntade på mig. Man skulle tydligen sitt och vila 15 minuter, hade MP fått reda på. Så vi satte oss, MP var gullig och hämtade en mugg kaffe till mig. Under tiden kom det mer och mer folk.

Så hur känns det nu? Vet inte riktigt om jag ska vara ärlig. Lite ont i armen, lite huvudvärk, men annars...nej, jag vet faktiskt inte. Det återstår väl att se....


Jag skickade över ett sms till min dotter, att jag hade tagit sprutan och hon svarade med orden: nu kan du inte få baconfeber iallafall..

Inga kommentarer: