söndag 8 november 2009

Helgen

har som vanligt gått fort. Men jag känner mig nöjd, för vi har hunnit göra en hel del trevliga saker.

Fredagen, gick fort och som tur var kunde vi sluta redan 15.00. MP kom och hämtade mig, han hade först varit med sin son T och tittat på en hyreslägenhet. Det ska bli spännande att se, om T har turen att få den. Vi håller tummarna!

Väl hemma, fixade vi mat, åt, var ute med hundarna, duschade och sen bar det iväg till en whiskyprovning. Vi har det här i vår bostadsrättsförening, ett par gånger om året. Jättekul och man får prova många goda whisky sorter!

Lördagen, tog vi oss en promenad ner på stan efter frukosten. Vädret var underbart! På vägen sa jag till MP, att jag funderade på att gå in till någon optiker och beställa tid för synundersökning. Har märkt att jag ser sämre och sen är mina glasögon ganska repiga... Jag har alltid gått hos Synsam tidigare, men bestämde mig för att testa någon annan optiker. Så jag gick in på Specsavers, och de hade faktiskt en tid till mig!

Det stämde att min syn har blivit sämre, så jag fick hjälp med att titta ut nya bågar. De har ett erbjudande om man köper ett par kompletta glasögon, så får men ett par till på köpet. Och så gjorde jag och valde till och med att få det en paret med fotokromatiska glas, dvs de mörknar i solen. Skönt att slippa separata solglasögon. Vanliga solglasögon kan jag inte ha utan att använda linser och att ha sol-klipps är ganska krångligt. Detta kalaset kostade mig 3155:-. Hos Synsam hadejag knappt fått ett par glasögon för den summan...... Nu ser jag verkligen fram emot att få dem!!!!

Resten av lördagen tillbringade vi i hemmets lugna vrå. MP har köpt en ny dator och höll på att installera en massa saker på den. Vi tittade lite på tv och hade det allmänt mysigt.

I dag söndag, vaknade vi tidigt. Medan jag fixade frukost, gick MP ut med hundarna. Vi åt, skrev shoppinglista och sen åkte vi och handlade, ...utan shoppinglistan! Men vi hade inte glömt en enda sak! Vid middagstid åkte vi och gratulerade MP:s pappa på Fars Dag. Vi passade också på att köra inom kyrkogården och tända ett ljus för min pappa.
Tänk, nu har snart halva november gått. Suck! Jag längtar till SOL, LJUS OCH VÄRME!!!!!

Inga kommentarer: