söndag 22 november 2009

Helgen

har varit otroligt intensiv!

Fredagen gick fort på jobb, tack och lov. Fick åka med min arbetskamrat M hem till Trelleborg. Väl hemma åt vi snabbt, duschade och bytte om och sen satte sig MP, min son M och hans flickvän R och jag oss i bilen och åkte in till Malmö Arena. Vi skulle se matchen mellan Malmö Redhawks och Bofors tillsammans med min dotter A. Det var riktigt roligt och spännande. Matchen slutade 6-2 till Malmö! Hurra!!!


Lördagen, var lång. Vaknade tidigt och medan MP var ute på morgonturen med hundarna, fixade min dotter A och jag frukosten. Jag började också förbereda maten till kvällen, Jag hade kycklingfilé för 15 personer som skulle tillagas, samt att jag skulle hinna baka.

Efter frukosten sjöng vi för min dotter, hon fyllde nämligen 16 år och vi gav henne hennes present. Vi hade köpt ett 18-200 mm objektiv till hennes Nikon kamera. Behöver jag säga att hon blev glad? :-)

Vid halv 17.30 tiden dök gästerna upp och då var allt färdigt. Maten var färdig, bordet dukat och kakorna bakade och vi alla duschade och ombytta. Maten och kakorna blev uppskattade och det var jag glad för. A verkade också nöjd med dagen.

När gästerna hade gått, var vi alla ganska trötta och det var skönt att få komma i säng. Sov gott hela natten och vaknade inte förrän MP:s radio började väsnas kl 09.00.

I dag, söndag, har det varit betydligt lugnare. Vi har egentligen bara varit och veckohandlat. Vid 15-tiden dök våra goda vänner, B och A, upp på en fika och det är alltid lika kul att träffa dem!

Sonen M fixade middagen ikväll och det tycke jag var jätteskönt att slippa. Tyckte att jag hade lagat mat och diskat tillräckligt under gårdagen, så det kändes som rena lyxen att slippa det idag. Gissa om jag njöt!

Vid 19-tiden blev A hämtad av sin pappa och nu ikväll sitter vi bänkade framför tv:n. Dvs, MP, M, R och T tittar på tv:n och jag bloggar...och spelar Molhill Empire. Ett riktigt roligt spel..som tar tid... Just nu har jag ett uppdrag, eller quest, som det heter. Ska så och skörda 2400 stycken morötter och sälja dem på marknaden....

Inga kommentarer: