måndag 16 november 2009

Det har varit en

konstig dag i dag...

Har sovit dåligt i natt, dels kom sonen hem mitt i natten, sen har MP hostat nästan hela natten. Han har duktigt ont i halsen, och hostar i ett. Stackaren!!

Vi for i väg som vanligt i morse och T körde bakom oss i hyrbilen. Den skulle lämnas på morgonen idag. Så det gjorde vi, sen fick T åka med oss till sitt jobb, och sen körde MP och lämnade mig. Så jag var på jobb vid 8.30-tiden. Strax efter 9, började jag få en konstig huvudvärk och började må illa. Sen dröjde det inte länge förrän jag fick rusa iväg till toaletten och fick upp hela frukosten. Huvudvärken blev värre och värre och illamående stod och vägde hela tiden.

Efter att ha fått rusa iväg ytterligare en gång till, sa jag till chefen att jag åkte hem och sen ringde jag MP. Som tur var, hade han blivit klar med sitt arbete och skulle köra hem. Han hade tid för däckbyte, både på arbetsbilen och den privata bilen. Så jag hade tur som kunde åka med honom hem. Vi var hemma ca 12.45, jag tog två Eeze-tabletter och däckade i sängen. Sen sov jag så hårt, att jag inte ens hörde, när MP gav sig iväg. Jag vaknade inte förrän han kom hem igen, strax efter 16.00. Kände mig helt groggy. Men gick upp och följde med ut på hundarnas kvällsrunda. Efter att vi hade ätit och jag tagit mig en dusch, bänkade jag mig framför tv:n med en snörvlande och hostande MP , för att titta på "Ullared".

Nu är klockan snart halv tio, huvudvärken börjar komma tillbaka och illamåendet likaså. Ska ta en tablett till och försöka lägga mig och sova bort det....


Inga kommentarer: