tisdag 17 november 2009

Det blev

en dag hemma... Vaknade halv tre i natt och hade fått tillbaka den vansinniga huvudvärken. Illamåendet hade också kommit tillbaka. Låg en stund och försökte somna om, men till slut fick jag gå upp. Tog en tablett och kröp ner i sängen igen, somnade och vaknade när klockan ringde halv sex.

Gick upp och fixade till mig, bredde frukostmackorna, medan huvudvärken envist dunkade på. Kände mig trött och lite groggy. Gick in till MP, som fortfarande låg kvar i sängen och sa att jag skulle bli hemma. Och det skulle han med, han kände sig inte alls bra. Så jag plastade in frukostmackorna och gick och lade mig. Vid halv åtta ringde klockan igen och då gick jag upp och ringde jobb och sa att jag skulle stanna hemma.

Allt eftersom dagen har gått, har huvudvärken börjat släppa. En gång fick jag rusa ut på toa, men sen har det varit lugnt på den fronten.

Ska snart krypa till sängs. Ska till jobb i morgon, tänkte jag. MP blir hemma, för han mår fortfarande dåligt.

Nu vill jag inte vara sjuk mer! Det är så himla tröstlöst, att aldrig få känna sig riktigt kry....

Inga kommentarer: