tisdag 1 december 2009

Helgen

gick som vanligt fort. Hann nästan inte blinka förrän det var över. :-)

Fredagen, jobbade jag på som vanligt, med en domnande, värkande arm och ett illamående som blev värre ju längre dagen led.

Vid 16.30 var jag hos frisören och klippte mig..." halv"- kort. Har nu page-frisyr som går lite längre ner än käklinjen. Helst hade hon velat klippa mitt hår kortare, men jag fegade ur där... Men vem vet, nästa klipptid är ju den 16 januari, då blir det kanske kortare. :-)

Lördagen, tillbringade vi förmiddagen med att sätta upp ljusstakar inför 1:a advent. Vid middagstid körde vi till syrran och hjälpte henne med lite olika saker. Därefter körde vi till MP:s pappa och hjälpte honom med hans ljusstakar. Resten av kvällen tillbringade vi framför tv:n.

Söndag, vaknade jag med värk i kroppen och kände mig trött, håglös och det satt i hela dagen.. Vi skulle egentligen gått ner på stan på kvällen och titta på jul-skyltningen, men ingen av oss orkade riktigt.

I går måndag, gick jag upp som vanligt och fixade till mig och tanken var att jag skulle till jobb. Men efter frukosten, kände jag att jag hade fått feber och jag bestämde mig för att stanna hemma. Temperaturen låg på närmre 38 och för mig som i vanliga fall har en temperatur på 36,7, kändes det ordentligt. Ringde jobb och sjukanmälde mig, klädde på mig och tog hundarna på morgonrundan och sen gick jag och lade mig och sov till hon var halv tre. Då var febern borta och jag började så smått känna mig bättre.

Idag, tisdag, var jag på jobb och förutom tröttheten, känner jag mig återställd. Ikväll skulle vi egentligen gå på ju-jutsu-träningen, men min bonusson T fick sina nycklar till lägenheten idag. Så ikväll körde vi dit med ett 5-6 lådor, lite lampor och en byrå. Inte så mycket, men han ska bo på tredje våningen utan hiss. Så det kändes duktigt i benen, efter ett par rundor. Så träning blev det i alla fall. Kul att få se den jättefina lägenheten!

Så har de senaste dagarna gått. Veckan som kommer bjuder på lite roliga saker, som jag berättar mer om längre fram!

Inga kommentarer: