tisdag 3 november 2009

Lagom är bäst!

Får nog inse det, när det gäller träningen, även om det svider långt in i själen. I morse kände jag mig rätt så bra, men ju mer dagen har gått, ju värre har förkylningen blivit. Jag blir så FRUSTRERAD!!!!! Denna varannan-dags sjuka gör mig GALEN!!



När vi ändå är inne på sjukdomar, så har det blivit lite av två läger på jobb, för- och emot svininfluensavaccineringen (oj, vilket långt ord det blev !).

Det roliga i det hela är, att den person som varit mest kritisk till vaccineringen och som har ägnat stor del av arbetstiden, till att samla information om hur FARLIG vaccinet är, hon har har ångrat sig och gått över till oss, som är FÖR vaccinationen. Med lika stor entusiasm som hon har engagerat alla, med kopierad information, mot vaccineringen, ägnar hon nu åt de stackars själar som inte bestämt sig, om de ska vaccinera sig eller inte och försöker nu övertala dem, att de SKA vaccinera sig. Man kan inte annat än att sucka och skaka på huvudet.

Min dotter A, har förresten vaccinerat sig idag. Än så länge har hon rejält ont i armen, men inget annat har hon märkt av. Inte än i alla fall....


Nu till något roligare, som jag glömde berätta igår. Min bonusson T, har varit anställd på en rekryteringsfirma och har varit uthyrd till ett företag i Malmö i nästan 2 år nu. Och igår blev han fast (eller det heter visst tillsvidare) anställd, på företaget han har arbetat på. Vi bugar och gratulerar honom av hela vårt hjärta!





Sen är det någon som fyller år idag. ...Vännen A! GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS!!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för grattiset. Det värmde. Se nu till att bli frisk så jag kan kasta dig i mattan!
Annika

Tant A sa...

Varsågod! Hoppas du fick en fin dag! Lovar att ta det lugnt i helgen och "vila" upp mig. Börja tycka det är tråkigt..... Längtar till mattan och er allhop!