måndag 23 november 2009

Måndag...

Usch! Det var så jättesvårt att stiga upp i morse!! Men till sist gick det ändå och när jag väl var uppe gick det av bara farten.

Det kändes nog svårare för MP, som ju varit sjuk i nästan en vecka. Men han verkar rätt nöjd ändå att ha börjat jobba igen....

På jobb fick jag undan mycket, speciellt sådant jag har lagt på hög och som jag tänkt ta en dag "när jag har tid". Och det hade jag idag, tid alltså, så det gick inte att komma undan längre. Sagt och gjort, spottade i nävarna och började gräva i mina pappershögar.... :-)

Och nöjd och belåten var jag när klockan började gå mot 17.00. Efterlämnade nämligen ett rent skrivbord efter mig och mina pappershögar var borta! JIPPIEE!!

Åkte bussen hem idag, för MP slutade tidigare och skulle hem till hundarna. Han bad mig skicka ett sms när jag passerade Vellinge Ängar, så skulle han komma och möta mig när han var ute med hundarna. Och det gjorde jag...och vi missade varandra ändå! Ha, ha, ha.

När jag kom hem höll T och min son på att göra kvällsmaten. MP hade inte kommit hem, så jag gick ut igen för att möta honom. Det var skönt att få lite luft, efter att ha suttit inne framför en dator hela dagen.

Det blev förresten varma mackor till kvällsmat och det var riktigt smarrigt.
Efter maten, cyklade min son hem till en kompis. I kväll är de ett gäng, som skall fira att det är 200 dagar kvar tills de tar studenten! Sen ska de fira när det är 150 dagar kvar, sen 100, sen 50.... Ja, ja, de tar väl alla chanser de kan för att fira... Men jag kan inte komma ihåg att vi höll på med det , när jag gick på gymnasiet.. någon gång på 1800-talet. :-)

Med min snabba huvudräkning..... och med hjälp av MP:s fickkalender, kom jag fram att min son tar studenten någon gång den 8, 9 eller 10 juni. Räknade nog lite fel på någon dag...

Inga kommentarer: