måndag 2 november 2009

Så var det

måndag igen, en ny arbetsvecka och en ny månad...kom jag precis på. Redan inne i november och nu är det snart jul. Vart har tiden tagit vägen??

Nåja, nu är det som sagt var, måndag. Vaknade av att klockan ringde, nåja, pep då. Min klocka piper, det är ingen klock-radio. Så istället för att vakna till något så ljuvlig som smäktande wienervals, en klämig schottis, dunkande discomusik eller viktiga världshändelser, så vaknar jag till en irriterande pipig klocka..piiip, piiip, PIIIIIIIIIP !!!!. Men, den fungerar, så den får hänga med ett tag till... :-)

Dagen har iallafall gått fort. Vi har en sjuk på min avdelning och det innebär givetvis extra jobb för oss andra och telefonen har gått på högtryck. Som tur är, för det gör ju att tiden inte blir så långsam.

När jag kom hem, åt vi och sen drog jag på mig gymnastikskorna och gick ut på en halvtimmes power walking promenad.


Bestämde mig innan idag, att nu får jag ta tag i det här med min kondition ordentligt. Den är verkligen urusel! Visst, jag är inte helt frisk än, men jag är sådan, att ska kroppen bråka med mig...ja , då bråkar jag tillbaka!! Inte speciellt intelligent, att göra så, jag vet, men sån är jag. Så vi får väl se hur det blir, antingen blir jag ordentligt sjuk, eller så skrämmer jag alla bakterier och baciller på flykten.

2 kommentarer:

Tanten sa...

Ta det lagom.... :)

Tant A sa...

Ja...det var nog lite för bra ändå....förkylningen härjar i kroppen. Så någon träning i dag blir det tyvärr inte. Vilket gör mig ledsen.. :-(