torsdag 9 februari 2012

Promenera i snö eller jobba till du är 75 år!

Ja. promenad det är vad jag ska ägna mig åt nu när jag har lunch. Det blir ingen träning i kväll, för min son och hans flickvän kommer in en stund. Därför får träningen ge vika.. Men jag ska ta igen det en powerwalk nu på lunchen!

Här på jobb har vi diskuterat Reinfeldt  (M) senaste idé, nämligen att vi ska jobba till vi är 75 år. Ingen här gillar det! ME är snart 64 år och hon säger som så många andra: Jag har jobbat vad jag ska. Nu vill jag njuta av mina barnbarn och kunna ställa upp för mina barn (som är är mitt i  sina karriärer ) med barnpassning.

GB säger samma sak. Hon är 60 fyllda och har haft reumatism i drygt ett år. Hon kommer aldrig att kunna jobba till 75.

Frågan är: Är du värd mindre för att du inte kan jobba tills du är 75 år?  Varför ska den sjuke som inte kan jobba vid 75-års ålder ha sämre ersättning än den pigge 75-åringen. Är det följande som ska gälla: jobba eller försvinna?

Vad tycker ni? Kommer nog att ta upp diskussionen  här på bloggen fler gånger ,för det är ett intressant ämne.

Inga kommentarer: