söndag 26 februari 2012

Helgsammanfatting!

Det har blivit lite dåligt med bloggandet denna helgen. Tyvärr, men nu kommer det en liten sammanfattning.

Lördageftermiddag och kväll tillbringade MP och jag i hemmets lugna vrå. Vi läste och åt gott och njöt av en lugn kväll.

Idag söndag har vi vari ute med kamerorna och Eyla i Gabeljung. Det blev till att prova det nya objektivet. jag tycker det tar bra bilder, men tyvärr går det trögt från 50-270 mm när man zoomar. Det hörs också ett raspande ljud, som är ganska irriterande. Jag har dock mailat till Scandinavian Photo och frågat dem och hoppas de svarar mig i veckan. Jag kan förhoppningsvis få lova att prova ett annat.

Jag tog rätt många bilder just för att testa, men det blev inte många som jag behöll. Det blev bara de här:

Blåmes

Stengärde

Träd :-)

Närstudie av svamp och mossa



Vi har även hunnit med en eftermiddags fika hos vännerna B och A. Som vanligt jättekul att träffa dem och det var gott med kaffe och goda kakor!

Inga kommentarer: