tisdag 15 december 2009

I måndags

förra veckan, kom min arbetskamrat I till mig och berättade att de sökte nytt folk, på hennes mans jobb. Hon hade tydligen rekommenderat mig för sin man och tyckte att jag skulle maila honom. Jag söker inte nytt jobb, men tänkte: ok, jag testar och skickar iväg ett mail. Nu är det så, att jag har arbetat på mitt nuvarande arbete i 22 år, och ibland skulle man vilja komma till något nytt ställe, se nya ansikten...

Jag slängde iväg ett mail, och han ringde mig dagen efter och bad mig skicka över mitt CV. CV?? Hm, jag har nu förstått, att det är samma som man kallade meritförteckning, på min tid. :-)
Jag åkte hem och satte mig ner och med hjälp av MP, så lyckades jag tota ihop ett CV och ett personligt brev. Skickade iväg mailet samma kväll.

Dagen efter berättade I, att hon hade en hälsning från sin man. Att även om jobbet ska sökas via Proffice, så tillhörde jag sk "gräddfilen", i och med att hon hade rekommenderat mig.

I torsdags ringde de från Proffice och ville att jag skulle registrerar mig via deras hemsida, så det gjorde jag och på fredagen ringde det en dam och frågade, om jag kunde komma på intervju som idag tisdag.

Så idag har jag varit på intervju på Proffice. Lite nervöst var det, för jag har inte varit på någon anställningsintervju på 22 år! Men jag tyckte det gick ganska bra ändå. Fick reda på att företaget sökte ca 10-12 till kundtjänsavdelningen. Tydligen hade de haft många som sökt, men de skulle sammanställa så fort de kunde och sen återkomma. Förhoppningsvis innan jul...

Så nu får vi se... Jag har ett jobb och söker detta mest för att I har rekommenderat mig. Ska bli spännande att se, hur långt jag kan komma. Lovar att hålla er informerade.

Inga kommentarer: