söndag 27 december 2009

Så var den här julen

slut.... Lite vemodigt, men så är det.

Julafton hade MP, min son och dotter, sonens flickvän och jag lite julklappsutdelning hemma hos oss. Vid 16.30 tiden, satte vi oss i bilen och åkte till Limhamn, där vi skulle fira jul hemma hos syrran. Mamma var också där. Vi åt god julmat, spelade spel, öppnade paket och hade det jättetrevligt. Tack, syrran!


Juldagen, gick i lugnets tecken. Vi var hemma och läste, löste korsord, spelade Yatzy så det stod härliga till, var ute på långrunda med hundarna och min kamera (med fulladdade batterier...!). Några bilder blev det iallafall....








Annandag jul, var vi på besök hos mamma, som bjöd på lax. Så gott det var! Tack, mamma!

I dag, söndag, har MP, min dotter A och jag varit i Malmö. A har letat länge efter en viss Everest-jacka, som bara finns på Stadium. I alla affärer var den slut, men till slut hittade vi den på Stadium på Södergatan. Och glad blev A, givetvis. Resten av dagen, handlade vi matvaror inför de närmsta dagarna och sen har vi bara tagit det lugnt.


I morgon är det dags att börja jobba igen. Så fort den här ledigheten har gått!


Och i morgon kommer min bonusdotter I och hennes pojkvän J hem. De ska vara hemma en vecka, innan det är dags att åka tillbaka till Stockholm igen. Vi längtar alla att få träffa dem igen!




Inga kommentarer: