måndag 21 december 2009

Omtumlande..

är ett bra ord, som beskriver den här dagen.

Sov dåligt i natt och vaknade trött som bara den, men med en hjärna som gick på högvarv. Fixade frukost, åt och åkte med MP in till jobb. Hade det ganska hektiskt, men när klockan slutligen var 10.30, stängde jag av min telefon och gick iväg. De på jobb trodde jag skulle till doktorn (ja, man får köra med en vit lögn, kan ju inte säga att jag skulle på anställningsintervju...) och jag hade sagt jag skulle vara tillbaka ca 12.30. Visste ju inte alls hur lång tid det skulle ta.

Kl 11.00 anmälde jag mig i receptionen, fick en besöksskylt och satte mig ner för att vänta på HL, som skulle intervjua mig. Jag hann bli duktigt nervös, innan han dök upp.





Sen förflöt en och en halv timme snabbt som bara den. Jobbet är snarlikt mitt nuvarande, men lönen ligger en bra bit över det jag ha nu. HL var jättetrevlig att prata med och jag fick också snabbt hälsat på en dam, som tydligen var "team-leader" på den avdelning som jobbet gällde.

När jag gick därfrån kände jag mig väldigt glad och positiv. JAG kände att jag hade gjort bra ifrån mig och hoppas att de fick ett positivt intryck av mig. Nu kan jag inte göra mer, nu är det lite upp till dem.... MEN JAG VILL HA JOBBET!!!!!

När jag kom tillbaka till jobb, var luncherna över och jag hann äta ett päron, innan det var dags för vårt årliga möte med VD:n. Då får vi reda på hur halvåret har gått för företaget, nya planerade kampanjer osv.

Efter det stora mötet, ville min chef B, berätta något för oss. Det visade sig att M, som jobbar på den danska kundtjänsten, hade sagt upp sig och skulle börja som dansk kundtjänstmedarbetare på ett annat företag...som är samma företag, som jag har varit på besök hos idag!!! Tala om att världen är liten!

Vet att de sökte både svenska, danska och finska kundtjänsmedarbetare...och nu har alltså M fått jobb på den danska kundtjänsten. Hon vet inte om att jag också sökt till den svenska. Så nu är det rikgtigt OLIDLIGT spännande de närmaste dagarna!!!



Lovar att återkomma med fler nyheter, både positiva och negativa.... Ni håller väl tummarna för mig?

Inga kommentarer: