måndag 14 december 2009

Ny vecka....

och sista veckan innan jul. Har ni någon julstämning? Faktiskt inte jag..... Lite ledsamt, tycker jag, men den infinner sig väl...hoppas jag.

Nåja, kunderna på jobb har i alla fall julstämning, eller rättare sagt julstress! Det märks på telefonen. Alla ringer och undrar var deras paket är, om de ska hinna få dem innan jul. Och många ringer och ber om anstånd med betalningar, för det "är ju så otroligt dyrt med alla julklappar". Åhåja ja!

Helgen har varit bra. Fredag tillbringade vi framför tv:n med en god baguette och tittade på finalen på Idol. Rätt kille vann, tycker jag.

Lördagen, tillbringade vi ett par timmar med att hjälpa syrran på förmiddagen och på kvällen cyklade vi till vännerna B och A, som bjöd på god middag. Stekt kalkon och alla goda tillbehör! Det var en helt underbar, avkopplande kväll. Tack. tack!

I går, söndag, städade vi. MP satte upp ljusslingan på balkongen och satte ihop granen och satte ljus i den. Vi har en jättefin plastgran. Nu ska jag bara hänga upp glitter och kulor i den, så blir den ännu finare!

Vi var och handlade och jag passade på att köpa hårfärg. Igen... Har envisats med att köpa ett lite billigare märke, men det har inte hållt så länge tycker jag. Så igår köpte jag ett nytt märke, Garnier och en ny färg, som lät och såg fin ut, på bilden på paketet.. mörkt rödbrun.

Sagt och gjort, på kvällen låste jag in mig i badrummet med hårfärg och en bok. Blandade färgen, kletade in den i håret och satte mig och började läsa.. och glömde bort tiden! Färgen satt i 20 minuter längre än den skulle. Och reslutatet blev en vacker...plommon-röd-lila färg. I visst ljus ser det ut så, tycker i alla fall jag... Jag skrattar gott åt det hela, vad mer kan jag göra. Ha, ha, ha!


MP är så gullig och säger att han tycker det är fint.... Hmmm...

Inga kommentarer: