lördag 22 augusti 2009

Vi har blivit med....

ny motorcykel!


Klockan ringde 08.00 i morse, fort upp, fixa till sig, ut med hundarna på morgonpromenaden, en snabb frukost och sen på med mc-kläderna och iväg till Malmö till MC-huset. Det är min sambo som har mc-kort och jag bara åker...och det är jag fullt nöjd med.


Väl framme på MC-huset, stegade vi fram till objektet, som vi redan tittat på ett par veckor tidigare. En försäljare kom efter en stund fram, och det var samma kille som vi pratat med tidigare. Han frågade om vi ville provköra den och det ville vi ju. MP hade provkört den tidigare, men nu skulle jag teståka och säga vad jag tyckte. Sagt och gjort, vi åkte iväg och det var en stor skillnad på den jämfört mot den vi har nu. Det enda som jag tyckte var lite läskigt var att det inte fanns något ryggstöd, jag är ju van vid toppboxen som vi har på den nuvarande. Men jag vande mig ganska fort. Men jag höll extra hårt i sambon, när hastigheten gick mot 110km/h..



När vi kom tillbaka efter vår provrunda, så blev det faktiskt ett köp av! Så den nya motorcykeln ska hämtas i slutet på nästa vecka, och då ska det även vara en toppbox påsatt!


Vår nuvarande motorcykel är en knallgul Suzuki V-strom 1000.





och den nya som ska ersätta Suzukin heter Honda CBF1000TA och ser ut så här:


Eftermiddagen tillbringade vi alla, inklusive sonens flickvän R, mamma och syrran , i Limhamn där vi spelade Green Golf, en ny variant av minigolf, som spelas på konstgräs banor. Det var otroligt roligt, rekommenderar det varmt!

Efter golfen bjöd mamma på middag på Ribersborgs restaurang. Gott var det och mätta blev vi!

Lördagen avslutar vi med en god whisky framför tv:n!








Inga kommentarer: