tisdag 25 augusti 2009

Tisdagar och torsdagar betyder

TRÄNING!

Jag tränar ju-jutsu sen två år tillbaka. Jag började med det i samband med att jag blev sambo med MP, som har svart bälte i ju-jutsu och har tränat kampsport i 27 år. Var med och provade en lektion och blev fast med en gång! Det är en perfekt sport där du både tränar konditionen och koncentrationen .


Så idag var det premiär efter sommaruppehållet och efter att ha kommit hem och snabbt fixat mat, var det dags att byta om till sin gi, som träningsdräkten heter och i en timme har vi övat grundtekniker och har blivit duktigt trötta och svettiga. Tufft men otroligt roligt!


Klubben jag tränar i heter Trelleborgs Budokai och är en helt suverän klubb som tar väl hand om sina medlemmar. Gå gärna in på deras hemsida http://www.trelleborgsbudokai.se/ och kika runt lite.


Första bältesfärgen är vit, som alla nybörjare har och sen kommer gult, orange, grönt, blått, brunt och svart. Jag har orange och tränar inför att graderas och ta grönt bälte.



Nu väntar duschen och sen är det dags för sängen!

Inga kommentarer: