måndag 31 augusti 2009

Då har det

blivit måndag igen...och nu är den snart över... Så otroligt fort dagarna går!

Åkte buss idag igen, för dottern skulle åka buss till skolan i Malmö och det var första gången hon åkte från Trelleborg. Vi hamnade på olika platser och jag satt två platser bakom henne. Då slog det mig helt plötsligt...så stor hon är! Tyckte inte var så länge sedan hon började första klass och nu...GYMNASIET??? Vart har åren tagit vägen?

Det har sagts att det är på barnen man märks hur gammal man är... Men visst, gråhårig har man blivit, fast man döljer det bra, lite rynkigare runt ögonen, men jag tycker nog att jag känner mig ganska ung inombords. Känner igen ganska mycket av det ungarna diskuterar och hur de visar känslor. Så kan jag fortfarande känna, det enda skillnaden är väl att jag kan behärska mig lite bättre än vad de kan.. Fast jag helst av allt många gånger skulle vilja slå i dörrar, stampa med foten och skrika med hög röst. Visst känns det igen?

Nu är det iallafall kväll, vi har ätit middag och nu ska min son, min bonsudotter I och ...JAG ut och övningsköra med MP. Jajamän, tant A har inget körkort, men ska göra ett tappert försök att blir ägare till ett...mycket långt fram i framtiden .... ha, ha.

Inga kommentarer: