måndag 24 augusti 2009

Nu är första

arbetsdagen avklarad!

Efter en orolig natt med lite sömn, kom jag till jobb ca 07.45. Fick en smärre chock när jag såg mitt skrivbord, det syntes knappt under allt papper som hade lagts där. Det var bara att bita i hop och efter att ha sagt hej till alla som redan hade kommit ,var det bara att sätta igång och läsa igenom och sortera, sortera och åter sortera....

Nästa chock kom när jag öppnade min arbetsmail, 347 mail hade dimpt ner under de fyra veckor jag varit borta! Suck!

Det var bara att bita ihop igen, hämta en kopp kaffe och sen sätta sig att läsa igenom och sortera bland alla mailen. Men det gick ändå ganska snabbt. Strax efter 09.00 kunde jag börja hjälpa mina arbetskamrater att svara i telefon. Arbetar på en kundtjänst, så att serva kunder på telefon är den största och mest tidskrävande arbetsuppgiften vi har.

Det som alltid händer när man kommer tillbaka, är ju att ens lösenord till datorn har blivit för gammalt eller så har man bara glömt det helt enkelt.... Och givetvis är ju där ingen på IT-avdelningen och då får man ringa och jaga någon annan på Help-desk. Det kan vara en plåga bara det, för oftast har de hur mycket som helst att göra och ingen tid över att hjälpa en just då eller så sitter de i möte.

Men, i år var jag klok som en bok, skrev faktiskt upp mitt lösenord i min lilla fickkalender och för att vara extra duktig skickade jag det till hem till mig själv på min privata mail, så jag var riktigt förberedd! Ibland rasslar det till riktigt i de tre hjärnceller man har blivit begåvad med!


I alla fall var det riktigt roligt att komma till jobb, när allt var undanstökat och man kunde börja andas och ta sig lite tid att prata med de andra.


Och riktigt gulligt var det av min arbetskamrat K, som hade satt en liten "välkommen -tillbaka-efter-semestern"- blomma till mig och min andra arbetskamrat M, som också kom tillbaka efter sin semester idag





Nu är det snart dags att gå och lägga sig och hoppas att man får lite mer sömn i natt...

Inga kommentarer: